26 augustus 2020

Nissan brengt elektrisch rijplezier samen met de spanning van de UEFA Champions League-finale en geeft Portugese Nissan LEAF-rijders een fantastische finaledag- uiteraard op sociale afstand.

Aangezien de finale dit jaar zonder toeschouwers in het stadion gespeeld wordt, organiseert Nissan een drive-in-bioscoop voor vijftig Nissans LEAF-rijders met ieder één passagier. De vijftig Nissans worden in formatie voor een gigantisch scherm geparkeerd, zodat de honderd inzittenden –op gepaste afstand tot elkaar – tóch dichter bij de actie komen. Het kijkfeest vindt plaats op een geheime plaats in Portugal, die alleen aan de genodigde Nissan LEAF-rijders wordt medegedeeld.

Dit is het zesde seizoen dat Nissan de officiële ‘automotive sponsor’ is van de UEFA Champions League, ’s werelds grootste jaarlijkse sportevenement. “Al zes seizoenen elektrificeren wij de finale van de UEFA Champions League”, zegt Gareth Dunsmore, Vice President Marketing Communications, Connected Car Services and Customer Experience van Nissan Europe. “Dit jaar zijn we extra gemotiveerd om het enthousiasme rond de finale op te voeren. Niets kan de ervaring van aanwezig zijn in het stadion evenaren, maar we hopen dat we de gelukkige LEAF-rijders hiermee het op-een-na beste kunnen bieden.”

Met trofee op de foto
Een van de aanwezigen op het kijkfeest is de eigenaar van de vijfduizendste Nissan LEAF die in Portugal is verkocht: voormalig profvoetballer en Champions League-legende Nuno Gomes die meewerkt aan een exclusieve meet-and-greet, uiteraard met alle noodzakelijke hygiënemaatregelen. De aanwezige fans kunnen ook met de UEFA Champions League-trofee op de foto, waarna die met Nissans elektrische racewagen, de LEAF NISMO RC, door Lissabon naar het Estadio Da Luz wordt gereden waar de finale wordt gespeeld.

Nieuw logo
De UEFA Champions League-finale is ook het eerste grote evenement waar het nieuwe Nissan-logo te zien is. Dat is enkele weken geleden onthuld, tegelijk met Nissans geheel nieuwe elektrische crossover, de Ariya. Zowel het nieuwe logo als het nieuwe model staat in de spotlights bij Nissans activiteiten tijdens het finaleweekend in Lissabon, Europa’s Groene Hoofdstad van 2020.

Alleen al in Portugal heeft Nissan sinds 2010 al meer dat vijfduizend LEAF’s op de weg gezet. De berijders van deze elektrische Nissans besparen jaarlijks meer dan een half miljoen ton CO2.

Home